Bussjävlar...

Nu ska ni få höra om min värsta kväll någonsin... typ :P


Jag skulle åka snabbt ner på stan och köpa linsvätska, lösngalar och låna om en bok. Resan dit gick bara bra, det vart lite stressigt att hinna innan alla affärer stängde men jag hann det. Stolt över att jag hann och trött som stryk (eftersom jag egentligen inte ville åka från början) så tar jag sexan som ska gå till Röbäck. Efter ett tag säger dom en massa namn på områden jag inte hört på min buss förut och vart lite orolig men sen kollade jag på den där skylten där alla områden man åker förbi står och där står det : 6 Ö-ersboda via /Nydalah.  Amen alla sexor bussar går ju till Röbäck tänkte jag och åkte vidare. Lite misstänkt vart jag när vi åkte förbi universitetet och sjukhuset men så gör väll kvällsbussarna (eftersom jag inte åker kvällsbussar så ofta). Men tillsist när jag åker förbi Biltema så messar jag mamma:

A: Finns det en buss som heter: 6 ö ersboda via nydala som går till röbäck?
M: Nej, tror nya platser för bussarna  (hon orkade inte messa så hon höll sig kort)
A: Men då är jag på fel jävla buss!
M: Hållplats a verkar det åk till stan igen

och det hade jag redan tänkt på eftersom min bror tog fel buss en gång och klev av så han hamnade mitt i ingenstans så pappa fick komma och hämta honom.
Men då gör jag det tänkte jag och fortsatte. Efter ett tag så stannar bussen och chauffören frågar vart jag ska:

C: Vart ska du?
A: Jag tror jag är på fel buss... (Jag viskade lite grann)
C: Ja?
A: Jag ska till Röbäck
C: aa men då är du på fel buss, den där går till röbäck (han pekade över på andra sidan vägen)
A: Hur länge står den där?
C: den åker nu men om du skyndar dig så hinner du
A: okej tack så mycket
jag springer till bussen och... missar den

haha nää skojja :)
men jag sätter mig på bussen och fortsätter heela vägen tillbaka förbi alla hållplatser igen och hamnar i stan, jag sitter kvar och åker vidare till Röbäck.
en och en halv timme och två bussar senare så är jag ÄNTLIGEN framma, glad!!

Har det hänt något liknande eller något annat som är typiskt? skriv i kommentar så publicerar jag det i ett inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Julia

stackars Amanda gumman :( <3

2010-10-27 @ 20:41:17
Postat av: hanna

sv, annars äre du som är fin!!:)

hahahah, stackars dej:]

2010-10-28 @ 15:44:48
URL: http://menhhanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0